Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (314)

UCLL (261)

VIVES (216)

Odisee (208)

Hogeschool Gent (191)

Thomas More Mechelen (177)

KDG (167)

KBR (156)

Thomas More Kempen (155)

AP (150)

More...

Resource type

book (313)

object (10)

audio (2)

film (2)

digital (1)

More...

Language

Dutch (285)

English (21)

Undetermined (8)


Year
From To Submit

2023 (3)

2021 (8)

2020 (6)

2019 (9)

2018 (11)

More...
Listing 1 - 10 of 314 << page
of 32
>>
Sort by
Understanding development dyspraxia : a textbook for students and professionals
Author:
ISBN: 1853465747 Year: 2000 Publisher: Londen David Fulton Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handboek dyslexie : theorie en praktijk
Author:
ISBN: 9789024426683 9024426685 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoewel er enorm veel onderzoek naar dyslexie wordt gedaan, is de kennis die dit oplevert weinig toegankelijk. Dit leidt ertoe dat er vaak gewerkt wordt op basis van verouderde inzichten en dat veel meningen die over dyslexie te horen en te lezen zijn weinig bijdragen aan beter begrip.Actuele wetenschappelijke kennis over dyslexieIn dit voor het Nederlandse taalgebied unieke Handboek dyslexie is de actuele wetenschappelijke kennis over dit onderwerp op een overzichtelijke wijze samengevat. De vele casuïstiek illustreert bovendien de verscheidenheid van de persoonlijke verhalen die achter de diagnose schuilgaan. Auteur Tom Braams is al ruim dertig jaar werkzaam als diagnosticus en behandelaar van leerstoornissen en kan als geen ander de theorie met de praktijk verbinden.Persoonsgerichte diagnostiekHet uitgangspunt van het boek is dat dyslexie ontstaat als gevolg van kwetsbaarheden in een persoonlijk ecosysteem van aanlegfactoren en omgevingsinvloeden. Het Handboek dyslexie biedt vervolgens handvatten voor persoonsgerichte diagnostiek en voor een evidence-based behandeling, waarin de zwakke punten in dit ecosysteem worden ondersteund en de sterke kanten benut.Voor wie is dit handboek?De doelgroepen van dit boek zijn psychologen en orthopedagogen die in de hulpverlening met mensen met dyslexie werken of hiervoor worden opgeleid en anderen die een up-to-date en volledig overzicht over dit vakgebied zoeken op een wetenschappelijk niveau.(bron: https://www.bua.nl/shop/alle-uitgaven/100-8473_Handboek-dyslexie)

Caring for people with learning disabilities
Authors: ---
ISBN: 9780470019931 Year: 2006 Publisher: Chichester John Wiley & Sons

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Students and dyslexia : growing up with a specific learning difficulty
Authors: --- ---
ISBN: 1861560419 Year: 1997 Publisher: Londen Whurr

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reflexes, learning and behaviour : a window into the child's mind : a non-invasive approach to solving learning & behavior problems
Author:
ISBN: 9780976454304 Year: 2005 Publisher: Fern Ridge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

006

Music therapy with adults with learning disabilities?
Author:
ISBN: 9780415379090 9780203946541 9781134181926 9781134181964 9781134181971 9780415379083 Year: 2007 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learning disabilities
Author:
ISBN: 0443071357 Year: 2003 Publisher: Londen Churchill Livingstone

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Klokkijken en pannenkoeken bakken : tips voor als je dyscalculie hebt
Authors: ---
ISBN: 9789493209817 Year: 2023 Publisher: Huizen Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is speciaal bedoeld voor kinderen die ook rekenproblemen ervaren. Het verhaal biedt aanknopingspunten voor het kind en de ouder/leerkracht om het gesprek op gang te brengen. Het personage Tygo vertelt op een positieve en luchtige manier wat hij van dyscalculie weet en waar hij tegenaan loopt op school en in het dagelijks leven.In de aparte hoofdstukken achter in het boek staat wetenschappelijk onderbouwde informatie over wat we weten over dyscalculie, voor kinderen die er net iets meer over willen weten of voor hun ouders en leerkrachten.


Book
Leerstoornis als superkracht
Author:
ISBN: 9789464758214 Year: 2023 Publisher: Heist-op-den-Berg Uitgeverij Stokstaart

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek dat leerkrachten helpt om kinderen op weg te zetten.Dit boek is het leerverhaal van Veerle Billet.Als kind had ze het moeilijk in de klas omwille van dyslexie en andere leerstoornissen.Toch leerde ze zichzelf hoe ze kon leren, door het gebruik van haar wilskracht en creativiteit en met de steun van positieve mensen om zich heen. Leren werd haar levensmissie. In het eerste deel van 'Leerstoornis als Superkracht' vertelt ze haar schoolverhaal. Zo krijgen leerkrachten, hulpverleners en ouders een unieke inkijk in het hoofd van kinderen met leerstoornissen.In het tweede deel geeft Veerle een pak tips en methodieken die kinderen helpen. Vandaag weten we gelukkig veel meer over 'neurodiversiteit'. Net zoals alle mensen een verschillend gelaat en unieke vingerafdrukken hebben, zo heeft ieder een brein dat anders werkt. Het neurodivers brein leert via andere invalshoeken. Het is boeiend te lezen hoe Veerle vanuit haar perspectief leeruitdagingen aanpakte en succes boekte. Met een warm hart en een heldere blik op de mogelijkheden achter de moeilijkheden, begeleidt zij nu op haar beurt kinderen en hun ouders. Ze zet hen in hun kracht en helpt hen in de zoektocht naar hun eigen leerpad.Een boek voor academici, leerkrachten, begeleiders, ouders. En voor mensen die zelf met een leerstoornis te maken krijgen.https://www.veerle-billet.be/


Book
Beelddenker in het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9789088507007 Year: 2019 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Beelddenker in het voortgezet onderwijs, geeft Tineke Verdoes pubers in de onderbouw van het voortgezet onderwijs inzicht in hun beelddenkende puberbrein. Ze gaat in op sterke en zwakke kanten van een beelddenker, informatie- en prikkelverwerking bij het leren en hoe je weet of je een beelddenker bent. Het boek staat vol informatie afgewisseld met herkenbare, uit het puberleven gegrepen voorbeelden. En natuurlijk tal van praktische oplossingen voor plannen en tijd maken voor je huiswerk, ontspanningsoefeningen, grote en kleine studietips voor beelddenkers en wie er verder baat bij kan hebben.De inhoud van dit boek biedt beelddenkende pubers, hun leerkrachten en ouders een handvat, inzicht en een strategie voor het overwinnen van leerproblemen en het ontdekken en ontwikkelen van hun talenten. Ook schoolpsychologen, mentoren, coaches en therapeuten vinden aanknopingspunten voor het begeleiden van jongeren die hun weg niet vanzelf vinden in het onderwijs.(Bron: https://www.swpbook.com/boeken/132/voortgezet-onderwijs/1931/beelddenker-in-het-voortgezet-onderwijs)

Listing 1 - 10 of 314 << page
of 32
>>
Sort by